Wednesday, September 24, 2008

KOGU TÕDE "LOHHGAMBLERIST"!!!

Olin lootnud, et seda päeva ei tule kunagi, mil pean seda praegust postitust siia kirjutama. Kahjuks aga tingis tegelikkus midagi muud ning täna on reaalsus, et selle siia kirjutan. Samuti lähevad sarnased teemad Eesti pokkerifoorumitesse. Ei saaks öelda, et kirjutan seda raske südamega, kuigi mingit head meelt selle pärast kindlasti samuti ei tunne. Lihtsalt olin seadnud tingimuse, millal seda teen ja asjaolud on sellised, et nüüd on selleks sobiv aeg käes ning seda edasi lükata vms tunduks juba vastutustundetu.

Nimelt teen paari sõnaga lähemalt juttu sellest nn "lohhgambleri" isikust, kellest ka mu blogis on mõnedes eelnevates postitustes põgusalt juttu olnud. Tema nimi on X, vanust 20 eluaastat ning tunnen teda juba 7-8 aastat, ajast, mil käisime koos maletrennis. Viimastel aastatel on temast saanud tõsiste probleemidega mängusõltlane ning peamiseks sihtmärgiks just online pokker, eelkõige pokerstarsi s&g turniirid. Soovitavalt high stakes kui selleks kuskilt raha on saanud, muidu on leppinud ka madalamate limiitidega kui raha vähem. Kuna olen ka ise haige sõltlane olnud (ja arvestades kõiki mu suhteliselt hiljutisi bustolugusi jms asju ei üritagi väita, et pole seda mingil tasandil siiamaani üsna kindlasti) siis püüdsin teda aidata ja suunata teda nn enda teele, ehk siis ratsionaalne pokkeri õppimine, raamatud jms teooria ning mingidki katsed bk-i mõistlikult majandada, kasvõi sõprade ja usaldusisikute abil vms.

Ta vanemad eelkõige ja ehk mõned veel on süüdistanud mind tema probleemides ja sõltuvuse tekkes ja arengus. Usun, et selles võib olla minu kaasabi, kuid end selles täielikult süüdi igatahes ei tunnista. Mina pole tal kunagi soovitanud kellegi tagant varastada, petta või muud moodi üle lasta. Samuti olen pidevalt ta tähelepanu juhtinud asjaolule, et pole normaalne elada nagu ta elab, st igal sammul inimestele vaid valetada. Mitte vaid raha saamiseks, vaid üldse...kõiges. Nii mulle, vanematele, sõpradele jne. Paraku pole ta aga soovitusi kuulda võtnud. Mingi periood kui ta vanemad arvasid, et kuna mina süüdi ei tohiks ta enam minuga suhelda jms, siis me ei suhelnud üldse 2-3 kuud, ta käis vanemate soovitusel psühhiaatri juures ravil vms, kuid ei tulnud ka sellest tolku mitte midagi nagu näha. Hakkas ikka uuesti mängima ning taastas ka suhted minuga. Püüdsin siis uuesti aidata tal õppida mängima võitvat pokkerit, sellega teenida vms. Võtsin ta mõned korrad Lätti turniiridele kaasa, kus ta tõesti mängis +EV-ga ja võitis ka raha, seda muidugi peamiselt sealse nõrga taseme, mitte mingite oma imepäraste oskuste tõttu.

Samas mängis selle kuhugi peagi maha ning ega tõesti ka mina oma bustovärkidega ei olnud ilmselgelt hea eeskuju. Kuigi tunnistasin oma vigu, rääkisin nendest avameelselt temaga ning ütlesin, et tegelikult nii ei tohi jms. Ta läks kahjuks oma mängukirega ning selleks raha saamise võimaluste otsimisega kaugemale kui olin osanud karta. Paar aastat tagasi oli pokerclubi foorumis Timi thread, kus ta kurtis, et keegi pettis talt välja päris suure summa. See oli muidugi seesama "lohhgambler". Ta pani selle umbes 4-5k$ suuruse summa kiirelt mutiauku oma 335$ jms s&g-dega, mida ta pole muidugi kunagi suutnud ka ühelgi viisil ega moel EV-s beatida. Pool summat oli enda nime all võtnud, teise poole esinedes nime all Siim Kirss...võltsis hanza.neti maksekorralduse koopiat, copys selle Timile ja ütles, et kandis raha üle, mispeale Tim saatiski heauskselt jälle neljakohalise summa daalades. Raha muidugi ei laekunud ning murelik Tim küsis mult msn-s, kas tunnen selliseid tüüpe. X oli muidugi kohe selge ning siis temaga rääkides õnnestus mul peagi välja selgitada, et ta oli esinenud ka selle teise nime all, et gamblimisraha juurde saada kui esimene osa oli bustosse pandud. Seepeale muidugi olin täielikult shokeeritud ning ütlesin, et muud teed pole kui peab esimene asi minema Timi jutule ja oma teod üles tunnistama. Läksin ise sellele kohtumisele kaasa ning seal Tim nõudis, et tahab oma raha tagasi mõne päeva jooksul, muidu läheb asi politseisse. Igati õigustatud nõudmine tema poolt loomulikult. Lugu lõppes sellega, et võla maksid ära X-i vanemad ning seega ei avalikustanud Tim ka juhtunu üksikasju, kuna sai kokkulepitud ajaks oma raha tagasi.

Seejärel hoiatasin teda, et kui ta midagi taolist mõne Eesti pokkeri kommuuni liikme suhtes peaks veel kunagi tegema, siis avalikustan kõik. Ja seda suuresti mitte talle kätte maksmiseks, vaid pigem vägagi ratsionaalsetel kaalutlustel, et ta ei saaks varjatult rohkem tegutseda ning teistelt raha välja petta. Vahepeal lasi ta üle korduvalt mind...tegi ikka tõsiseid sigadusi, varastas Lätis mult lihtsalt 500 latti avalikult, lisaks kasutas korra nt mu arvutisse savetud msni ja starsi paroole ning kerjas minu nime alt msn-s Timi käest raha. Summa oli küll marginaalne, mõnikümmend $ vist, kuid see eriti ei vähendanud mu jahmatust kui lugesin hommikul emaili, et Tim mulle starsi raha saatnud. Vastuse küsimusele miks leidsin msni logist. Seejärel vabandasin ise Timi ees kui loll, ütlesin, et sry olin juua täiesti täis ja ärgu ta tõesti mulle enam kunagi ennem midagi üle kandku kui minu ülekanne laekunud ning hüvitasin talle summa. Suutsin need juhtumid talle üksteise järel andeks anda kuna ta lubas end parandada jne. Kahjuks tegelikkus näitab midagi muud.

Nimelt täna pokernewsi jutukasse logides sain teada, et ta on ühelt sealselt liikmelt petnud välja raha. Summa pole suur, kuid asi täiesti piisav, et viia teoks oma hoiatus tema suhtes ning asjad avalikustada. Sellest ka see mu praegune kirjutis siin. Et hoiatada kõiki taolise tegelase eest...ta võib kasutada erinevaid nimesid, starsis on tal mulle teadaolevalt accoundid x ja y ning pokkeri jutukas esines nime all z. Sama nimega esineb ka näiteks internet chess clubis, kus on samuti mulle teadaolevalt mõnedelt inimestelt rahasid välja petnud, kuna paljud maletajad mängivad ka pokkerit ja vastupidi.

Ma ei suhtu temasse vaenulikult, vaid mul on temast pigem lihtsalt kahju. Kui haigest inimesest, kes pole kahjuks leidnud piisavalt viise või motivatsiooni end tegelikkuses parandada. Loodan ,et asjade avalikuks tegemine võib aidata ka tal oma eluga ausamalt ja avameelsemalt edasi minna ning uut lehekülge keerata. Juhul kui ta seda ise muidugi siiski tahab. Saada normaalseks inimeseks, mitte jääda haigeks gambleriks ja petiseks. Mina igatahes soovin talle sellel teel kõike paremat, nagu olen alati soovinud, kuigi mõned mu soovitused ja meetodid selleks pole seni ehk just liiga positiivselt mõjunud kahjuks reaalsuses...

17 comments:

Anonymous said...

assa mait!

Anonymous said...

viktor väntvõll says: tohho tutti

Anonymous said...

""Vahepeal lasi ta üle korduvalt mind...tegi ikka tõsiseid sigadusi, varastas Lätis mult lihtsalt 500 latti avalikult, lisaks...""

No tõesti ütle miks sa peaksid suhtlema sellise inimesega kes korduvalt sinult otseselt raha varastab? Nagu paarist kilost täiesti pohhui et peaasi et saaks juua koos vms?

ebareaalne.

Anonymous said...

Loe ja imesta. Yks hullem kui teine. Igatahes minule tundub, et tegu voiks vabalt olla yhe gay paarikesega. Sellele Hr. Kukele tuleks lihtsalt mehe moodi pasunasse anda. Naxer ise tuleks aga Seevaldisse yheks semestriks saata. Las siis jalutab seal m66da koridore ringi ja kujutab ette et ongi SuperNoova.

Anonymous said...

"Naxer ise tuleks aga Seevaldisse yheks semestriks saata. Las siis jalutab seal m66da koridore ringi ja kujutab ette et ongi SuperNoova."

naxer ei plaani sulle teadmiseks saada supernovaks järgmine aasta vaid hoopis supernova eliteks. selles on suur vahe sees. tee endale mõned netipokkeri põhimõisted selgeks enne kui lahmima tuled siia.

Anonymous said...

Kaido, sa oled sama rumal kui Naxer! Kui sul oleks endal asjadest natukenegi aimu siis poleks sa seda jama siia kirjutanud.
(Pokerstarsi 600 000 mangijast on supernova elit staatuses umbes 30 inimest.)
Edu Naxerile ja s6brale Kaidole!

Naxer said...

Elitega on lood nagu on...mul tõsisemad testid selles osas tegemata, kuid kardetavasti jah nõuab see minu potentsiaalsetel limiitidel (10/20 fixed) rohkem kui 4s lauas korraga mängimist ja siis ilmselt jääb asi ära, kuna taoline liinitöö mulle ilmselt meeldima ei hakka. Tavaline nova muigugi np. Võiksid vähemalt kritiseerida ja seewaldi saata mind oma nime alt, mitte anonüümselt.

Ja mis veel Sandrisse puutub, siis rahast on mul alati üsna pohhui olnud võrreldes eesmärgiga aidata inimesel elu paremini rööpasse saada. Kahjuks pole õnnestunud ja on taas vaid sitta kaela tulnud. Ehk oskate midagi asjalikku soovitada talle või tema suhtes...peale pasunasse paneku ka nt. Olgu või anonüümselt.

Anonymous said...

Teisi kritiseerid küll alati mõnuga, aga miks mitte ennast ja enda vigu üle vaadata?

nikitheone said...

ma ei uskunud, et see päev tuleb, kus sa kirjutad niimoodi.
paljutki (minu arust vajalikku) jäi rääkimata, aga ma ise ei hakka siin seda kirjutama.
Hetkel võin lihtsalt öelda, et minu arust on/oli Sander oma elu rööpasse jälle saanud ja tundus, et tema põhiprobleemiallikas (mis muide, ei ole pokker) on eemaldatud ja kõik on korras. Kurb lugeda, et ta langes tagasi oma vanale tasandile...

Ranka said...

Naxer: Mina pole tal kunagi soovitanud kellegi tagant varastada, petta või muud moodi üle lasta.
Ükski narkodiiler ei soovita ka ühelgi narkomaanil teiste tagant varasta, petta või muud moodi üle lasta.

Sellised 2 rida olid mu esimesed mõtted peale selle loo lugemist. Peale uuesti mõtlemist sain selgeks, et sinu kõige suurem viga oli see, et peale neid suuri jamasid sa temaga edasi suhtlesid. Nüüd on tulemus käes - nii sinu, kui ka tema nimi rikutud (see vist oleks ka ilma sinuta olnud rikutud).

Keiss said...

möh ma ka sõpradele ajan pokkerijuttu ja meelitan neid pokkerisse ning kui keegi selle pärast valetama ja varastama hakkab ning gamblerdama teiste rahade eest siis noh pole minu viga, lihtsalt selline iseloomuomadus lõi välja ja kõik. Küllap oleks selline asi niikuinii välja löönud mingis muus olukorras. Ma ei süüdistaks ennast Naxer. Kusjuures tean mida räägin, mind lasi ka kunagi üks "sõber" nii üle. Summad ulatusid rohkem kui mõni tuhat krooni. Aga eks vigadest õoime, ei saa usaldada naljalt kedagi siin maailmas täielikult.

Nozzu said...

Naxer kuule, oleks mul müts, võtaks ma selle maha sinu ees.

Tõesti, sinu heatahtlikkus, usk sellesse, et inimene võib end parandada ning võime andestada teistele nende eksimused(isegi siis kui sa ise oled nende eksimuste ohver), on imepärane.

Krt - eelnev lõik kõlab tõesti nii nagu kijeldaks ma Jeesust ennast aga... ei noh, mis ma muud oskan öelda.

Siiralt.

Ranka said...

Nozzu, tule Starsi mängima! Saame su mütsi probleemi lahendada, sest mütsike maksab kõigest 500 FPP :)

Keiss: Su jutt on jumala õige ja loodan, et see su suhu tagasi ei lähe :) See, et kui inimesel on soodumus tuleb see varem või hiljem välja. See kes või kus või millal sütikuks on või sütiku aktiveerib, see ei ole enam tähtis.

Aga kui "granaadilt" on juba splint väljas ja sütik aktiveeritud, siis ei tuleb see kiirelt endast eemale visata ning minema joosta. Vastasel korral saad ise väga julmalt vigastada.

Täpselt sama on ka nende lohh gambleritega. Kui näed ,et asi läks putsi ja tõesti meest enam päästa ei ole võimalik (nagu antud juhul), siis mine minema ja jäta see sitahunnik sinna, kus ta hetkel on. See, kui sa seda veel edasi torgid, süvendad jama veel rohkem ning pärast tembeldatakse sind süüdlaseks. Ometi oleks see jama juhtunud varem või hiljem.

Naxer said...

Tänud asjalike arvamuste ja toetuse eest igatahes. Loodan, et ka asjaosaline ise ning ka tema vanemad, kes samuti mu blogi pidavat lugema vahel mõistavad, et mul tõesti polnud enam muud valikut kui asjad avalikult ja ausalt ära rääkida, kuna oli näha, et muidu said jamad vaid süveneda. Kui probleeme varjata ja kappi pugeda püüda nende eest.

Anonymous said...

Päris uskumatu stsenaarium küll. Äkki annaks sellest teha tõsielulise filmi, kus lohhgambler ise mängiks peaosas ennast ja saaks oma võlad sellega makstud. Filmi pealkiri võiks olla "Mina panin bustoks".

Anonymous said...

Eieiei, pealkiri oleks ikka et "Mina olengi lohhgambler" - teate küll seda pedofiilireklaami...

Unknown said...

Njah, sõltlane on sõltlane. Tõesti on kahju nendest inimestest (ka haritud suudavad elukutselisteks gambleriteks (halvas mõttes) hakata.

Kasiino sõltlus on kõigist sõltuvutsest, mis olla saab vaata et kõige hullem. Inimesed muutuvad ja teevad täiesti hirmutavaid tegusid.

Sellised inimesed vajavad toetust ja see mida sina Naxer teed on parim, mis teha annab. Ma loodan, et sa suudad teda muuta, aga loomulikult vaata ka ette, sest asi võib väga kurvalt lõppeda.