Tuesday, January 25, 2011

EMV ME vol 2.

Kui toodi siis nii paremale kui vasakule üsna suurte stäkkidega seltsimehed, kes ka head mängijad, mõtlesin mõnevõrra hoogu maha võtta ning vaadata, milliseks mäng lauas kujuneb. Kujunes isegi suhteliselt rahulikuks, keegi väga looselt ei pressinud. Lauda toodi ka üks suhteliselt vähestest naismängijatest turniiril-Hedy. Tal oli kohalikele naistele omaselt üsna pisike stäkk.

Niipalju kui olen näinud, siis peaaegu kõigil naistel on alati väiksemapoolsed stäkid, kuna LAG rahmeldamise asemel nad pigem mängivad solid TAG mängu ning kui just vahel rush peale ei tule, viib see väikse stäkini. See ei tähenda, et nad seepärast halvasti mängiks, minu hinnangul lihtsalt vähendab see strateegia shansse kõrgetele kohtadele jõuda, samas muidugi vähendab ka shansse varakult välja kukkuda ning nii on samas hulga lihtsam mängida. Samas mulle tundub abc TAG stiili mängimine turniiridel (cashgames teen seda ise ka reeglina) pisut igav ning võrdlen seda veidi nt videopokkeri mängimisega-nagu istuda tuimalt aparaadi taga ning oodata, et tuleks head kaardid...kui tulevad siis jee-koliseb mõni münt ka masinast välja (vanadel aegadel kolises vähemalt) ja küll on tore, kuid kui häid kaarte ei tule, siis stäkk tasapisi muudkui väheneb läbi algpanuste. Seeläbi on ühel hetkel stäkk paratamatult short ning tuleb otsida kohta, kus nuppe sisse pushida juba suhteliselt marginaalse käega. Mäletan oma videopokkeri gamblimiste päevilt, et kui nt olin alustanud 100 eeguga mängimist ja toksisin 1eek panustega ning olin kokku kuivanud miski 10 peale laksisin tihti max beti viimase kümpaga, kuna muidu võis eeldada, et tuleb nagunii nn "aeglane surm". Mõnikord joppas, sain miski suurema mängu või duubeldasin üles nt 40-80 peale ning sain siis minbetiga edasi "nitistuda" mõnda aega taas ning suuri käsi oodata, mida reeglina siiski väga ei tulnud. Pokkeriturniiril tunnengi end taolises olukorras sarnaselt videopokkeri mängimisele, et kõik sõltub kaartidest ja õnnest ning üsna vähe minust endast. Postflop mängu ning selles peituvad võimalikud eelised võib shortstäkiga ära unustada, samuti enamiku muud skilli kasutamise shansid, mida suur(em) stäkk võimaldaks. Seepärast ma pigem otsin aktiivselt võimalusi juba 30-40BB-ga duubli saamiseks taolisel sügavama stäkiga turniiril-mitte küll preflop allinni pushides alati loomulikult.

Tagasi turniiri juurde tulles-ma callisin Hedy preflop tõstet positsioonil olles peagi KJs-ga. See on küll nn "lõkskäsi", kuna võib tihti olla domineeritud ja seda eelkõige TAG mängija EP tõste korral nagu ka praegusel juhul. Kuid ega ma ei kavatsenudki selles käes TP hittides talle tingimata duublit anda kui ta jätkab agressiooni. Pigem lootsin ma hittida, kas suuremat kätt või tõmmet või siis nt madalat rag floppi, mis paljudel juhtudel (kui tal just suur paar pole) ka talle ei sobi ning võimaldab poti postflop ära varastada. Flopp tuli QQ9 ning Q9 oli minu mastist, seega floppasin gutshot mastirea tõmbe. Ta checkis ning pangas oli miski 6k, tal veel umbes 12k järel. Selge, et pean bettima, iseasi kui palju. Otsustasin ta allinni panna ning pika mõtlemise peale tegi ta AK-ga calli, turn tuli K, river blank ning ta käsi pidas. Vapper call tema poolt-ilmselt võinuksin bettida vähem, nt 4-6k, mis tundunuks psühholoogiliselt ohtlikumgi ning kallutanuks teda ehk rohkem foldile. Calli korral saanuksin siis blank turni peale vast ka freecardi võtta (selle turni puhul oleks nagunii nupud läinud). Andsin duubli veel ka miskile 12k shortstäkile, kes 3bettis BB-lt mu vastu allinni oma A7 ja mul oli AJs...river 7. Ilma showdownita kätest sain küll stäkki pisut tagasi. Meeldejäävaim neist oli Kristjan Abakanovi vastu mängitud käsi. Ta tõstis late pos-lt, ma kaitsesin blindi Q9s-ga ning flopp tuli 993. Ma ck, ta cbet 2200, ma raise 5300, ta call ja turn oli ruutu 6-ühtlasi kolmas ruutu laual. Ma bet 8k, ta fold. Ütles, et oli 77 ning kui kolmandat ruutut poleks tulnud oleks ta vast nuppe pannud sellega. Tal jäi veel midagi pisut üle 20k seal.

Estpatrickul jooksis kaart kehvasti ning ta kuivas üha kokku, kuni lõpuks sattus veel TTvsJJ allinni viimaste nuppudega ning board tuli JTxxx ja olidki Svenza sajatused vilja kandnud selleks korraks. Keskmine stäkk oli 45k, mul oli 85k ning siis hakkasin "tegelema lollustega" nagu mõni kommenteeris. Andsin 2-le umbes 23k stäkiga shortile duublid ning see viis mu enda stäki alla keskmise. Esmalt tegin KJos-ga miski standard 2800 tõste (blindid oli 500/1k, ante 100) ning BB pushis oma 23k allinni. Sama mees, kes enne A7-ga AJ vastu oli. Ta oli muidu suhteliselt tightilt mänginud. Mõtlesin seal, et kaotuse korral jääb mul 60k, ikka veel pisut üle keskmise, kuid võidu korral tõusen üle 100k, mis on suurimaid oma lauas ja saan jätkata teed dominantse stäki saavutamiseks. Callisin maha ning oli obv KK vastas ning ühest J-st, mis lauda tuli jäi selgelt väheks. Pisut hiljem sain buttonilt J9s, stealisin taas, SB-l olev suur stäkk callis ning BB pushis 23k allinni. Krt sel hetkel ma uskusin, et SB-st saan lahti ning teise vastu võiks live kaart siiski olla ning panin ise ka allinni. SB viskas oma 66 ära ning BB-l oli 99-niipalju siis live kaardist. Seekord J ei tulnud ning olingi 40k peale kukkunud. Siis toodi paremale käele välja kukkunud estpatricu asemele peagi privador, kel oli umbes samapalju stäkki. Panin ta stealile korra A6-ga otsa, foldis ilusti, järgmine ring sain AK, tegin sama ning foldis taas-distsiplineeritud mängija. Päeva viimaseks leveliks löödi laud laiali ning siirdusin uude lauda. Seal oli mu vasakul käel desperate stäkiga kassike, kes olevat siiski 2k pealt üles tulnud. Paremal käel istus miski täiesti hull vana, kes blowis 75k stäkki 2 käega lihtsalt blufiga mutiauku. Nagu ülekandest lugesin nt madiso peal olid ta blufid varem edukalt toiminud:). Kaarti seal eriti ei käinud, korra sain AQ, millega 3 bettisin Ants M-i vastu, kel oli suur stäkk ning sain 4 beti otsa, mispeale pidasin paremaks loobuda. Lõpetasin päeva stäkiga 47 300 kui average oli miski 57k ning järel 52 mängijat.

Plaan teiseks päevaks oli püüda stäkk peagi üles duubeldada või varastada. Lauad loositi uuesti, mu lauas olid kohe vasakul käel umbes 70k stäkiga Vallo, mõni koht edasi üle 200k stäkiga Henri ning tema järel samuti suure stäkiga Risto Alt. Sain kohe blindid näkku, mis tuli loovutada. Järgmise BB ajaks olin end miski 55k peale tadasi stealinud kui umbes samasuur stäkk buttonilt standard 4300 tõstega ründas (blindid 800/1600, ante 100). Otsustasin võtta selle panga postflop-maksku mis maksab ning callisin kaarte vaatamata, püüdes jätta vaid muljet, et vaatasin. Flopp tuli AT4 2 ruutuga, ma ck, ta bet 3k. Korraliku suurusega c-beti peale olin valmis samamoodi pimedalt allinni ckraisema, kuid taolise panuse peale tegin tõste 8k, mida ta callis. turn 7, ühtlasi 3s ruutu, mispeale lükkasin stäki keskele ja ühmasin...äkki tuleb veel üks ruutu:) Ega ma ikka veel ei teadnud, mis mul on. Vastane ägises ja foldis näidates T-d ehk flopatud 2nd paari. Nu viskasin ka siis oma lehed lahti, selgus, et oli Q3..3 oli ruutust kah siiski. Võib vaielda, kas on hea või halb, et näitasin ning kas on nt hea mu tulevastele turniiridele, et siin kirjutan ja avaldan konkurentidele, mis strateegiaid või trikke võin nende vastu edaspidi kasutada. Samas usun, et midagi väga halba sellest olla ei saa, kuna samamoodi võib mul taolises kohas olla nuts vms väga tugev käsi, mitte mingi random ja ettekavatsetud bluff ja kui mõni ehk hoopis tänu sellele teadmisele ja kahtlusele käe kinni maksab on ju ainult hea. Taolisi võtteid kasutan pigem siiski suhteliselt harva ning olukordades, kus olen juba lühemapoolne stäkk ning igasugu stäkilisa on vägagi hädavajalik.

Saavutatud stäkk oli selleks hetkeks ikka alla keskmise ning kui paar ringi hiljem buttonil istuv seni kannatlikult oodanud shorstäkk oma 36k allinni surus otsustasin teha väga loose calli SB-lt QJos-ga. Uskusin, et heal juhul on flipp, standard juhul on miski 40% seal. Kaotuse korral jääb veel chip&chair alles. Tal oli A7s, flopist tekkis mul veel openended reatõmme, siiski midagi ei hittinud ja kukkusingi kolinal miski 17k peale. Paar kätt hiljem sain KK, ees oli tõste, panin nupud, tal oli vähe callida ja callis, omas KQ ning sain duubli. Mõned käed hiljem tuli AA, tegin standard 6k tõste, muidu solid stiiliga mängija, kes oli mitu korda mu stealidele otsa löönud callis seekord ning blindid foldisid. flopp tuli 665, ma panin 8k, mispeale ta jupp aega mõtles-püüdsin veel tabletalkiga teda sisse saada, vbl oli sellest abi, igatahes pani mu allinni, mul instacall, tal 77 ning sain duubli. Järgmine ring leidsin buttonilt 66, panin miski 5500 ja sama mees läks 40k allinni. Ma isegi imestan, et call mul seal nii kaua aega võttis. Eks see call on ju tegelikult loose, kuid minu puhul siiski mitte eriti. Callisin maha, tal QQ, tõmmasin floppi oma 6 pihta ja sain viimaks ometi üle keskmise stäki 117k. Sel hetkel mulle see laud ja situatsioon meeldis ja tundsin end seal päris hästi. Henri mängis oma suurt stäkki võrdlemisi soliidselt, liialt ei rahmeldanud ning ma ei olnud temaga seni ühessegi potti sattunud.

Siis viidi aga paraku teise lauda mind ja seal oli situatsioon ebamugavam. Vasakul istus shortstäkiga Meelis Ahman, teises laua otsas oli veel suhteliselt short Taivo. Olid veel suurte stäkkidega privador, Ants ja Jüri. Peaaegu ainuke asi, mis mulle seal lauas meeldis, et minu BB suhtes stealing pos-l istus Ain Kriis-temalt ma ei kartnud liialt vargusi-teisest küljest aga on varguste vastu mängimine tihti väga oluline allikas, kust raskel ajal chipse saada. Lasin algul liialt pehmeks ära seal ilmselt. Oleks kohe pidanud loosem olema, kuni oli veel stäkki, et mängida postflop pokkerit. On nt meeles käsi, kus Jüri tegi standard 5500 EP-lt ning ma panin buttonilt maha Q9s. See olnuks ideaalne koht mängida floppi. Shortstäkkidega ei saa ju mängida floppi-ükskõik, kas ise short olles või teiste shortide vastu. Nii oligi, et mu järgmise SB ajal, mil ees oli üks limp oli mul A5 ja tegin standard tõste, nii Meelis BB-lt kui limpinud mõnevõrra suurem stäkk callisid. Flopp KT5, ma ck, Meelis pani nuppe, limper fold. Tjah-sattusingi seisu, kus head otsust väga ei ole. Potis oli 2x rohkem chippe, seega oddsid 2to1. Eks ma callisin, tal oli KJ ja sai duubli. Sealt alates läksid asjad allamäge. Püüdsin teda veel stealida, sai taas pihta ja kaotasin taas chipse, siis olin juba ise short ja lõpuks sunnitud 33-ga pushima buttonilt, siis leidis Meelis AQs, callis maha ning sai pihta ja oligi turniir peaaegu 15 tunnise mängu järel minu jaoks lõppenud 29. kohaga.

Kokkuvõtteks paneksin omale 5 palli süsteemis hindeks 3+ nii ME kui kõigi turniiride osas kokku. Paljud loose liigutused, mis küll selgelt ikaldusid ja chipse ära viisid ei olnudki nii halvad vast, see, et nii dominantsed käed vastu sattusid oli pigem halb variatsioon. Kindlasti andis see EMV häid kogemusi ja järgnevatel üritusetel suudan sedavõrra paremini mängida, paremini readida ja ka paremaid tulemusi kunagi lõpuks ometi saada:)

No comments: