Sunday, January 23, 2011

EMV ikaldus...

PLO turniiril oli algus hea, flipid tulid kotti ja stäkk rühkis jõudsalt üles. Tipphetkel oli 58k, mil keskmine oli miski 23k. Siis flippasin kahekordse Eesti meistri Paavo vastu ta buttoni pressingu vastu BB-lt AKJ8vs AKJ5 ning tema kaart oli ds, mul singele suited. Board oli K5xxx ning ligi 9k stäkki tuli loovutada. Andsin väiksemate pottidega veel pisut nuppe ära, kuni oli järel mingi 35k, mis pisut üle keskmise. Samas oli lauas Tunnet umbes 60k stäkiga. Suure stäkiga head agrot mängijat ma kaua oma lauas tõenäoliselt liiga kaua rahulikult kannatada ei suudaks (või ennast seal nitistumas ja "valget laeva" ootamas) kui turniir oleks NLHE, kuid Omahas on turna pisut kaartide põhisem ja seega on mõnevõrra väiksem osa movedel ja mängijate vastu mängimisel. Siiski tuli saatuslik käsi peagi, mil blindid olid 600/1200, Tunnet limpis MP-lt SB completes ning checkisin BB-lt QQxx. Flopp tuli KQ3 rainbow. Blindid ck, Tunnet bettis 1600, SB fold ning mina call. Turn 7, mis tõi lauale mastitõmbe ristist, mida mul polnud. Ma ck, Tunnet bet 5k...selle peale oleks pidanud mul tõsiselt häirekellad helisema hakkama, kuna board oli siiski üsna dry. Tekkis kartus võimalike drawde ees ja panin otsa ckraise 16k (pool oma stäkki), mispeale ta küsis, palju mul kokku on ja vastust saades ütles, et paneb mu allinni. Mu call tuli üsna insta, kuigi see oli selgelt koht, kus võinuksin taibata, et 99% juhtudest tõmban seal vaid 1 outi. Ei olnud mingit reaalselt põhjust uskuda, et ta vaid drawga turnis nii suure panuse teeks kui samas saaks võtta ka free cardi. Hea mängijana ei teeks ta seda ka undersetiga ja üldse, kas tal oleks nt 77xx või 33xx käes, millega ta limpis-ülimalt ebaloogiline. AAxx vms või seotud kõrgete wrap kaartidega oleks ta üsna kindlasti preflop tõstnud, mitte limpinud. Ainuke loogiline käsi on sealkohal KKxx ning oli viimane aeg teha hea laydown, säilitada 2/3 keskmisest stäkist ja otsida mõnest järgmisest rohkem või vähem spekulatiivsest käest shansse end taas üles flipata. Reaalsus oli selline, et viskasin nupud sisse ning ütlesin frustreerunult, et õnnetu juhus ja Sul on KKxx ma tean. Tra, mida ma siis ootasin...et ta instamuckiks mu tõste peale ja ütleks, et oli blufil või siis ägiseks ja calliks miski 20-30% equity drawga või undersetiga (haige soovmõtlemine mõlemal juhul igatahes minupoolt kui üldse midagi mõtlesin). Tunnet ütles, et" õnnetu juhus" jah ja obv on-tal oli KKxx, lisaks K high mastiost, mis selle käe kontekstis küll ebaoluline. Riveris 1 oudist imet ei sündinud. Selle käe puhul saan vaid iseennast süüdistada. 15-20k stäkki sain seal järele jätta ning see oli lihtsalt mu kogenematus, lollus või misaiganes, et seal seda reaalselt ei teinud. Ei püüa end siinkohal kuidagi õigustada-loodetavasti oli sellest valusast käest niipaljugi kasu, et jääks eluks ajaks meelde, et omahas ei tähenda 2nd nuts siiski kunagi mingit insta nuppude sisse surumist/callimist. Tunnet kasutas hiljem oma stäkki hästi ning tuli Eesti meistriks-minu siirad õnnitlused talle selle puhul!

Järgmine turniir oli HU. Olen end selles mänguformaadis pidanud pigem keskpäraseks mängijaks. Miski umbes 65% HU-dest, kuhu on õnnestunud tavaturnadel jõuda olen ehk võitnud. Esimeses voorus tuli kohe aukartustäratav vastane, tunamullune Eesti meister ja tuntud high stakes pro Mauri Dorbek. Mängisin oma mängu ja peagi callisin õnnestunult ta blufi maha riveril, mis viis 7k vs 3k leadini. Lihtsalt mul oli flopis top 2 paari Q9-ga kui flopp oli Q92 ning turn oli 2 ja river K, mis pani lauale runner runner masti. Bettisin seal miski 800-sesse potti 600 ja ta pani otsa 1600 ning ei uskunud, et teeks seda Kx-ga...mast tundus eelneva actioni põhjal samuti pisut ebaloogiline (ei hakka täpset käe käiku kirjeldama, kuna pole kindel, et seda enam õigesti mäletan) ja nii ma ta maha callisin ja poti võitsin. Mul jooksis seal kaart väga hästi, pidevalt floppasin 2 paari või tripsi. Samas jäi mulje, et ta mängis ehk HU kohta pisut liiga passiivselt ja lasi end liiga väikseks kuivada. Kuskil pidanuks ilmselt varem üritama ka õhuga moveda ja kuigi ma jooksin seal hästi ja see oleks tõenäoliselt talle halvasti lõppenud arvan, et objektiivselt pidanuks ta pisut rohkem üritama. Ühe 40/60 flipi ta võitis, kuid lõpuks võitsin ma Kx vs JJ -K -le pihta saades järgmise pisut üle 2k potis ning jõudsin 2. ringi.

Seal sain vastaseks sümpaatse noormängija Rünno, kes oli 1. ringis konkurentsist välja lülitanud legendi enda- Imre. Algus oli mulle hea, callisin samuti miski blufi maha ning võitsin ridamisi väiksemaid potte, kuni oli 9k vs 1k lead. Ta tundus kohati mängivat HU kohta pisut liiga standard mängu ja jäi mulje, et tema tugevus on ehk pigem nt online 6-max cashgamed. Siis shoves ta oma 1k sisse, callisin maha Kx-ga, tal 95, kuid turni 5 andis talle duubli. Olin sellest ehk pisut emotsionaalselt löödud ning tilt ja callisin ta järgmist umbes 2k shovet peagi ilmselt pisut liiga lightilt K7s-ga, ta näitas A4s ja kuigi flopis oli 2 minu masti kaarti, mis andis mulle juba matemaatiliselt pisikese edu, kuid siiski ta käsi pidas lõpuni vastu. Seejärel sain taas väiksemate pottidega pisut tagasi, kuni järgmine allinn tuli 942 flopist, mil mul oli openended reatõmme e 53, tal 9x ning ta käsi pidas taas. Lõpuks nühkisime, kuni olid juba blindid 200/400 ehk mäng suht lotoks läinud, siis flippasime veel paar korda, kus mul oli 35-40% kanti ja pihta ei saanud ning tuli tunnistada enda lüüasaamist.

Main event...see unelemate ME. Läksin kohale selge plaaniga mängida head ja agressiivset pokkerit. Mitte mingit nitistumist ega käe ootamist, vaid võimalikult head LAG pokkerit. Minu hinnangul on suurtel turniiridel just LAG parim stiil, kuid samas see on ka raskeim stiil, mida mängida, nõuab enim kogemust, skilli ning mõnes kohas ka distsipliini, häid reade ning reaalsustaju säilitamist. Maailmaklassi mõistes olen kõiges selles alles õpipoisi, mitte isegi selli rollis veel, kuid et saada meistriks tuleb kõik need staadiumid püüda rohkem või vähem valulikult läbi teha. Laud tundus üsna hea, mitte ühtegi tuntud kohalikku staari seal polnud. Esimesel levelil suutsin üle poole stäki, ehk 11k chipsi lihtsalt ära blowida. Miski 3. käel algas action kui lõpuks ka rahadesse jõudnud mängija Ain Kriis tegi varaselt pos-lt miski standard raise 150, ma callisin teda late pos-lt miski 85-ga, flopp tuli miski J63 3 ärtut, mis mind kuidagi ei tabanud ning seejärel tõstsin ta 200 cbeti 500 peale eesmärgiga ta varem või hiljem sealt potist masti representides jõuga välja peksta. Turn miski 2, panin 1k ta call, river paardus 6, ta ikka ck, ma bet 2600, ta minraise to 5200. Tjah...ohkasin, et eks maja on ilus käsi ja viskasin oma käe mucki. Usun, et ta sai maja, samas usun ka, et JJ-ga vms oleks ta seda betti callinud vast ka riveri paardumata-sette ikka reaalselt väga ei foldita. Mõned käed hiljem suutsin KT9x boardil oma Q8-ga, milles oli ka turnil tekkinud mastitõmme taas miski noore venelase vastu turnil1200 ckraise teha, mis maha calliti ning riveri blank, mispeale taas 2600 välja bettisin ning väikse äginaga tuli siiski üsna kiire call ja TT ehk flopatud set letti visati. Algul olin plaaninud mängida smallballi, kuid see läks nende varaste käte käigus üsna kiiresti longballiks kätte ära. Mõtlesin, et kui 1-2 sellist kätt veel ja 1. leveli lõpuks välja kukun, huvitav, kas peaksin end tundma kui täielik fool-kui donk, kes gamblib oma stäki varakult maha, turniiril, kus algstäkk on 400BB-d ning levelid kestavad tund aega. Seda siiski ei juhtunud, võtsin pisut hoogu maha, mingite connectorite ja asjadega hakkasin ka pisut hittima, imago oli selline, et ka maksti ning 3. leveli lõpuks tõusun esmakordselt taas üle algstäki, miski 25k peale. Enamus mängijaid mu lauas tundusid sellised nagu olin lootnud-suhteliselt weak ja straightforward varajaste levelite kohta, mil mänguruumi on palju. Tundsin end seal lauas hästi, mängisin palju marginaalseid käsi, callisin pos-i raise lightilt, stealisin ise samuti lightilt, bluffisin mängijaid postflop korduvalt potist välja kasvatasin tasapisi stäkki.

Mingi 4-5 tunnil toodi mu lauda, minust 2 kohta paremale minu suhtes stealing positsioonile Indrek V, kes on tuntud kui agressiivne, hea ja mõtlev mängija. Nagu võiski eeldada hakkas ta paljusid käsi mängima, palju raisema ja püüdis omada nn "laua kapteni rolli". Mulle see plaan muidugi ei meeldinud, küll meeldis mulle, et olin enamik käsi ta vastu positsioonil . Peagi paistis, et varem või hiljem tekib situatsioon, kus me sarved kokku paneme ning sinna lauda kahekesi koos lihtsalt ära ei mahu (temaga on mul taolisi situatsioone turniiridel ennegi ette tulnud ning kuskil oleme flipanud suuri stäkke vahelduva eduga ühele või teisele poole). Saabus käsi, mil blindid olid 150/300, ta tegi buttonilt taas standard tõste 900, mida ma BB-lt 99-ga callisin. Ilmselt ma 3bettisin preflop terve turna jooksul pisut liiga vähe ning ei donkbettinud flopis kordagi-mõlemad on liigutused, mida peaks ilmselt rakendama pisut sagedamini. Algul ei 3bettinud ma ka üsna häid käsi eriti ilmselt pigem seepärast, et lootsin hoida poti väiksema ning püüda vastaseid pigem flopist üle mängida. Flopp saabus selles käes AK6 rainbow ning mu checki peale pani Indrek cbeti 1200, mida ma ckraisesin 2800 peale, et saada teada, kas ta tõesti hittis A+. Selle peale ta veidi mõtles ning reraises 6300. Tal oli peale selle panuse taga veel umbes 15k stäkki, mul oli miski 32k. Standard oleks seal muidugi tunnistada enda lüüasaamist ning käsi maha panna, kuid teades, et Indrek on arukas ja mõtlev mängija tekkis mul sexikas mõte-a mis siis kui mul oleks käes 99 asemel 66:). Mõtlesin ka veidi ning siis 5bettisin oma stäki keskele ja ütlesin...allinn. Seepeale ta foldis varsti öeldes, et 66 setti ta tõesti ei beadi. Read läks kümnesse ning ka näitasin bluffi seal (see oli tegelt pigem sihke veidi edev ja ebavajalik käik, pigem peaksin vbl mõnda aega püüdma eeskuju võtta nt Vallo Maidlast või Aleksander Arutjunovist, kes praktiliselt kunagi midagi ei näita ega räägi).

Seejärel sai Indrek AA ning sai kellegi AQ käest duubli ning stäkilisa, enne kui järgmine ring button temani jõudis ning taas standard 900 raisega ründas. Mul oli A9os, callisin, flopp tuli AQ3, ta bettis taas miski 1200, ma call, turn 8, ma ck, ta bet 5k. Njh...tundus krdi kahtlane see värk ja viskasin 5k ja callisin selle peagi maha-river J ning flopist laual olnud mastitõmme ei jõudnud kohale. Uuris, palju pangas on ning kui diiler poti kokku luges ja ütles, et miski 15k pani ta oma viimased 16500 allinni. Mul oli sel hetkel mingi 38.5k stäkk ning lugesin kokku, et foldi korral jääb mulle 22k kui kaotan-võidu korral aga tõusen 75k peale. Selge, et biidin vaid bluffi seal. Võtsin juba chipsid välja ning valmistusin teda maha callima-mõtlesin, et vbl tuli ta lihtsalt mulle tagasi tegema ning mind julmalt 3 barreldama, arvestades, et näitasin talle oma eelmist bluffi. Miks ei usaldanud ma readi ja viimasel hetkel vedelaks lõin ja käe maha panin ei tea ma siiani. Tagantjärele tarkusena tundub see call üha selgem ning kui callisin turni pidin callima ka riveri. Igatahes on tõde, et maha ma panin ja näitas mulle J6 bluffi-pani terve tee õhuga, riveri J hittimine ei muutnud midagi, kuna halvema käega ei calli ma seal ju never. Päris halb tunne jäi sellest käest, kuid püüdsin end siiski kokku võtta ja head mängu edasi teha. Paar ringi hiljem kui ta taas positsioonilt ründas ning ma blindi pealt KT-ga callisin ning T kõrge flopp tuli ckraisesin teda Txx flopis ning turni väikse kaardi peale panin ta allinni (ta oli vahepeal mujale osa oma stäkist kaotanud). Mõtles pikalt ja callis lõpuks QT-ga, kus oli ka auku reatõmme. River siiski blank ning elimineerisin ohtliku vastase ja sain stäki üle 60k. Keskmine oli siis miski 35k umbes.

Sain pisut veel juurde ja üle 80k, kuid toodi uusi ja huvitavaid mängijaid lauda, kel olid ka suured stäkid. Vasakule käele toodi umbes samasuure stäkiga Jüri, kes turniiril lõpuks mullimeheks jäi ning paremale tuntud olympicu pro Estpatrick...

Krt kell on palju ja ma ei jõua ega viitsi seda posti praegu enam pikemaks venitada...hea oleks saada tagasisidet, kas kellelgi selle pika ja lohiseva jutu vastu üldse eriti huvi on. Kui paistab, et on siis võin kirjutada ka teise osa ülejäänud ME-st, kus osalesin. Igatahes kahju, et ei suutnud investoritele plussi teenida lõppkokkuvõtteks...

4 comments:

Anonymous said...

ikka...ikka!!!lase edasi...hea lugeda kuna ei saand ise kohal käidud ja huvi ikka käte vastu...mis,kuis ja kellega...

Anonymous said...

sekundeerin! lase edasi, naxik!

nikitheone said...

huvitavalt kirjutad. loen mõnuga. jätka kindlasti

preemet said...

Ega ei teagi kedagi teist LAG-i Eestis nii huvitavalt kirjutamas...